Ако някой ден се пръкне корпоративна библия, тя би започвала с думите: “В началото бе HR-ът”. И това би било вярно, защото в основата на добрия екип стои добрият HR. Това е позицията, която обединява всички служители и комуникира с всички нива. Какво е да си HR ще ни разкаже Радослава Памукова – експерт УЧР в “Шнайдер Електрик”.

Да надскочиш себе си

Що е то да си HR в “Шнайдер Електрик” Пловдив?

Миналата година, стартирайки подготовката за кариерното турне, което направихме в шест града на страната, започнахме, като си зададохме този въпрос.

Увличащо, различно, динамично, началото на цялата верига, „изворът“ – бяха само част от асоциациите ни. Означава да си енергичен и лесно да се адаптираш към бързопроменящата се среда. Заводът ни работи на високи обороти. Да бъдеш отговорен за хората и средата в него е да бъдеш отражение на живота, който се случва тук. Никога да не спираш. Много харесвам една мисъл на Елинор Рузвелт, която гласи: ”Всеки ден прави нещо, което те плаши”.

Така описвам нашето ежедневие – да надскачаш себе си, да “чупиш” стереотипи, да преминаваш лимити и да мислиш out of the box.

Работи ли HR повече от 2 часа на ден?

Завършила съм ОМГ Пловдив и съм се научила, че за да дадеш количествен и качествен измерител на обема работа на даден човек, е необходимо да познаваш всеки аспект на това, с което се занимава. Именно така започваме и интервютата при наемане на хора за работа. Даваме им възможност да се почувстват и да разберат какво е да си “в обувките на един монтажник, оператор, настройчик или инженер”. Така че, за да разбереш колко работа върши един човек, първо, трябва да се поставиш на негово място. А иначе, с новите модели на работа (от вкъщи, гъвкаво работно време и др. ), мога да кажа, че работният ден вече не се ограничава със стандартното “от-до”. Понякога той приключва далеч след официалния край на работното време. Но е така, когато си посветен на това, което правиш, и то е повече от “просто работа”.

За какво да разчитаме на HR?

Скоро четох една интересна статия, която прави разграничението между това, че „HR не е твой приятел, HR е приятелски настроен“.

Ние сме първият допир на хората отвън с компанията. HR е съпътстващ новия колега, подкрепящ и отговорен за неговото напредване и развитие. Може би затова вниманието, което новият човек получава от HR отдела, понякога е леко объркващо за него. HR подпомага колегите, напътства ги и чува техните ежедневни предизвикателства, предоставя помощ, където това е възможно, и се стреми да коригира и подобрява работната среда.

Има ли въпрос, на който HR не може да отговори?

Всъщност истината е, че няма такъв въпрос. Когато си собственик на тази професия, е изключително важно да си подготвен. Както откъм законова гледна точка, така и да притежаваш достатъчно опит, да си се срещал с колкото се може повече и различни казуси. В съчетание с богатата обща култура. Затова едно от качествата на съвременния HR, и за мен няма как да не го притежаваш, е да си любознателен. Не любопитен, а любознателен. В нашата професия всеки ден се борави с много информация и големи обеми от данни. Неслучайно има тенденция в HR средите за data driven HR. Важно е да имаш изначален интерес към средата, към заобикалящия свят, за да можеш да откликнеш на множеството запитвания. Една от ценностите ни в  “Шнайдер Електрик” е: „Уча нещо ново всеки ден” / Learn every day.

Любим момент от HR комуникацията?

Мога да посоча със сигурност периода, в който правим проучването за удовлетвореност на служителите. В “Шнайдер Електрик” се прави по цял свят – по едно и също време всички служители отговарят на едни и същи въпроси. Тогава виждаш, събрани в една презентация, всички инициативи в рамките на годината и усилията, които сме положили. Отново преминаваш през емоциите при създаването им. Получаваш усещането за градеж, виждайки развитието на проектите.

РЕКЛАМА