“Maina Vibes” e музикалната пулсация на тепетата. Тук ще ти разкажем за изпълнители, сцени и събития от музикалния ъндърграунд на града.

Густо на Античния

Екипът на Опера Пловдив и това лято няма да бичи айляк! Причината е мултижанровата платформа Opera Open 22, с която от юни до септември ще пулсира културното сърце на града – Античният театър. Един от пироните в програмата е балетният спектакъл „Ана Каренина“ – истинско густо за душата и сетивата. 

Сега ние ще обуем пачките и ще си полафим със солистката, която ще изиграе самата Ана Каренина – примабалерината Марта Петкова.

Здравей! Тук сме на комикс територия, така че какви са твоите суперсили?

За да си примабалерина, трябва да имаш много суперсили. Физическа издръжливост, самоконтрол, богата душевност, креативност, отдаденост и упоритост. Малко са хората на върха. Аз съм суперсилно момиче, нашата работа изисква смелост, за да я практикуваш.

Как тече подготовката за спектакъла “Ана Каренина“? 

Подготовката тече доста интензивно и усилено. Много сериозна продукция на световноизвестен хореограф. Танцувана е в най-престижните театри на света. Винаги преди премиера е много напрегнато. Часовете в залата са от сутрин до вечер. Вълнението е на краен предел. Голяма продукция с много хора, заети със своите задачи. Изисква се огромна концентрация на целия екип, за да може ефектът да е най-добър.

С какво този спектакъл ще бъде толкова специален за теб? 

Смятам, че това е огромна привилегия! За мен лично този спектакъл е много специален, защото в биографията си все още нямам записана ролята на Ана Каренина. Да изтанцувам този спектакъл, в точно тази версия, която ми е любима – е сбъдната мечта. Чувствам се благословена!

Как се подготвя една примабалерина за такова гигантско представление? Колко време репетираш?

Подготвям се както физически, така и емоционално. Спектакълът има сериозна палитра от емоции и изисква изключителна актьорска игра. Когато работата те погълне и изцяло се отдадеш на нея, започваш да живееш с героинята си. Това е период, в който героинята е винаги в главата ти. Дори се запитвам понякога как би реагирала тя в конкретни ситуации. Ние сме хора, отдадени напълно на работата си, живеем с нея. Има дни, в които тялото или емоциите ми не са в добра концентрация. Гледам да ги стопирам от самото начало. Всеки ден се отдавам на работохолизъм и максимално преизпълвам плана. Имам деца и предполагам, че възпитанието им и грижата за тях също ме правят много по-упорита в работата ми.

Лесно ли се работи със световнопризнат хореограф, какъвто е Лео Муич?

Лео е изключителен професионалист. Аз работя с него много лесно. От един поглед разбирам какво иска от мен. Изключително взискателен е. Колоритна личност от световна класа. Друг такъв като него не съм срещала – артистичен, колоритен, екстравагантен, но най-много ценя чувството му за естетика, усета за стил.

Усещам спектакъла, сякаш е правен за мен. Когато Мариана Крънчева ме покани, аз отговорих веднага и бързо – ДА! Най-вече заради Лео. Винаги съм мечтала да работя с него и този спектакъл е истинска награда за мен.

Извинявай за лаишкия въпрос, но има ли шанс да стъпиш накриво и цялата ти подготовка да отиде на кино?

Често преди спектакъл си пожелавам и доза късмет. Защото някой път има неща, които не зависят от теб. Дали ще стъпиш в дупка, дали ще се закачиш на панталона на партньора си, дали нещо ще се скъса от костюма… Късметът е важен, но ако си дал цялата си душа и си работил усърдно, шансът да се оплескат нещата е минимален.

Какво е усещането да си примабалерина на Античния театър в Майна Town? 

Истината е, че това е една от най-любимите ми сцени! Под това небе, на тази сцена има магия. Едни от най-хубавите си спектакли съм изтанцувала на Античния театър в Пловдив. Винаги се чувствам свободна да танцувам там, приемана съм сърдечно от публиката и изпитвам особено вълнение, преди да започне спектакълът. За мен е магично място!

Айляк ли си преди представление? 

О-о-о, НЕ! Изобщо не съм. Преди представление съм фокусирана и концентрирана още от сутринта. Нито ми е весело, нито безотговорно. Това си е процес, но в деня на спектакъла няма да ме видиш на кафе или на среща с приятелки. Дори рядко се смея в ден на спектакъл. По-вглъбена и концентрирана съм от всеки друг ден.

Какво е да си балерина? Как минава един твой работен ден? 

Мога да кажа, че колкото и еднакви да са дните ми, толкова и всеки един от тях е различен. Винаги започвам деня с чаша кафе на терасата, когато цялата къща спи. Това е моето време рано сутрин, когато градът е утихнал, това си е моят момент. След това започва работата, като всяка сутрин стартираме с балетен клас, който ни подготвя за дълъг ден репетиции. В зависимост от заглавията, спектаклите и афиша, репетициите продължават около 5-6 часа на ден. 

Рядко си тръгвам от театъра преди 7-8 ч. вечерта. Нямам сили за разходка, но по обяд сядам да подишам въздух в градинката до “Александър Невски”. Следобед отново съм в театъра. 

Цялата ми енергия отива в работа, нерви и болки. Личният ми живот е сведен до минимум. Мечтая си за копче, което да ме телепортира от театъра до дивана вкъщи.

Каква щеше да е професията ти, ако не беше балерина?

Никога не съм си представяла, че е възможно да работя нещо друго. От малка в главата ми не е имало нищо друго освен балет. Никога не пожелавам на колеги “приятна работа”, защото за мен балетът не е работа, а начин на живот.

 

OPERA OPEN 2022 на Античния театър отново ще представи мултижанрова програма с участието на световни гост-артисти в 13 вълнуващи вечери под небето на Пловдив.

Селекцията на OPERA OPEN през 2022 година е под наслов “Различният свят“ и включва заглавия, зареждащи с вяра чрез пречистващата сила на изкуството – от тържеството на светлината в спектакъла “Орфей и Евридика“ на режисьора Стефано Пода, през превърналия се в химн за свобода еврейски хор в “Набуко“, през възмездието над порока в “Дон Жуан“ на Моцарт до силата на саможертвата в името на човечеството в спектаклите “Исус Христос Суперзвезда“ и “Мария от Буенос Айрес“ на Веселка Кунчева.


Своеобразен “вход“ към различния свят, за който артистите мечтаят, ще бъде откриващият Концерт за мир на Детския хор на България на 19 юни, в който над 450 деца от цялата страна ще отправят своите послания чрез песен.

Творчески връх за целия колектив на Опера Пловдив ще е премиерният балетен спектакъл “Ана Каренина“ на 26 юни и 13 юли, в който литературният шедьовър среща въображението на велик интерпретатор хореограф – Лео Муич. Артистът е поставял свои хореографии в Американския балетен театър и Парижката опера, както и танцови номера в Щатсбалет Берлин, Национален театър Токио, Националните театри в Унгария, Словения, Хърватия и Сърбия. В постановката със солисти Марта Петкова, Никола Хаджитанев и Емил Йорданов си сътрудничат балетните трупи на Опера Пловдив и на Македонската опера и балет в Скопие. Значителна роля в спектакъла е отредена на Оркестъра на Опера Пловдив, който интерпретира гениалната музика на Чайковски под палката на маестро Диан Чобанов със специалното участие на виртуозната цигуларка Лия Петрова. 

РЕКЛАМА