“Made in Maina Town“ е мястото, където ще ти напомняме, че майните, освен древни и вечни, са и доста креативни. 

Moo Lander – играта на майните

Да поговорим за крави! По света важи поговорката: “Имаш крава – пиеш мляко”. Само в Майна Town сме на принципа имаш крава – правиш компютърна игра. Това важи за пловдивското геймстудио The Sixth Hammer. Те са създатели на набиращата световна популярност компютърна игра Moo Lander, чиито герои са крави.  Преди броени дни Moo Lander излезе официално за PC, Xbox and PlayStaion. Сега повече за играта ще разберем от майните от The Sixth Hammer.

Здравейте! Първо – откъде идва името на вашето геймстудио The Sixth Hammer, или “Шестият чук“?

Понеже сме фенове на всякакви фантастики и фентъзи серии, винаги сме си падали по легендарни чукове от ранга на Mijolnir, Doomhammer, Ageis-fang и прочие. За нас има пет световноизвестни могъщи чука в поп културата на света, а шестият сме ние!

Как се става геймдевелъпър, демек “правяч на игри“?

Като начало, се изискват умения в програмирането. После трябва неутолима страст към видеоигрите. Накрая е добре човек да има визия и воля, тъй като тази професия не е от най-лесните. Може би смелост и любопитство също не пречат. 

Разкажете ни за компютърната ви игра Moо Lander.

“Му Лендър” разказва историята на един боец от извънземна цивилизация, която разчита на млякото като универсален ресурс. Обаче след една междувидова война с Анунаките тази цивилизация губи голяма част от кравите си, което води и до почти цялостно изчерпване на млякото. Та, вие сте този боец, пратен на специална мисия да намери легендарното устройство за създаване на мляко от нищото. По пътя си обаче се разбивате на незнайна планета, където пък се натъквате на Могъщите Крави, всяка една от които може да осигури мляко за вашите хора поне за няколко седмици. Те обаче няма да се дадат без бой – трябва да ги надвиете и да ги телепортирате обратно на планетата на Лендърите. Играта е 2D, puzzle-platformer, с метроидваниа елементи. Вдигате левел, отключвате специални умения и скинове за кораба ви.

Moo Lander е на пазара от броени дни, но вече има фенове по света и у нас, нали така?

Пълната версия на играта излиза на 27-и май, но от над 2 години си има безплатно демо в Steam. Реално ние сме участвали в огромни дигитални евенти на световно ниво, а от 2020 година, когато започнахме активен ПР и маркетинг за играта, може да се каже, че сме доста познати по цял свят. Особено много фенове имаме в Мексико и Бразилия, Полша, Германия, Англия, Щатите.

Какви са етапите в създаването на една компютърна игра? Знаем, че по Moo Lander работите от години.

Първа стъпка – идеята. После е важно да решите на какъв енджин да създавате играта спрямо това каква ще е тя, 2D или 3D. Едно от най-важните неща при създаването на каквато и да е игра е добрата структура на проекта и кода, понеже това позволява за добро scale-ване на проекта и следователно по-лесното надграждане и добавяне на нови неща към играта. Следва прототипизиране – нещо като демо, да се покаже какво ще представлява в реалността и най-вече да съберете feedback от играчи. На всичко това му казваме pre-production. Следва основният production – кодене, имплементиране на механики, арт, музика, текст и така нататък. Накрая идва тестване и полиране на играта – post-production. Може би най-трудното е тук – откриване и оправяне на различни бъгове в играта.

Разкажете за сюжета? За какво се бори, аджеба, играещият Moo Lander?

След разгромителна война всичките ви крави и космически кораби са унищожени. Всъщност не всички – останал ви е един-единствен междузвезден кораб. Той е оборудван с най-развития изкуствен интелект на расата ви – Хамилтън. Той ви помага и по време на играта. Та, разбивате се вие на незнайна планета и започвате да се лутате в търсене на изгубените части на кораба. С развитие на сюжета по време на игра се разкриват и повече елементи от историята. 

Защо избрахте именно млякото за скъпоценна субстанция? Можехте да изберете нещо по-скъпо – олио или газ?

Млякото присъства в нашия живот от най-ранно детство. Освен това в България кравите са доста разпространени. Може да се каже, че млякото е част от народопсихологията на българина. Дори част от културата. 

Разкажете малко повече за екипа ви? Що за майни работят при вас?

Екипът ни се състои от изключително разнообразни таланти и личности. Имаме пианист, китарист, метеоролог, хидроинженер и пчелар. С годините сме работили с таланти от цял свят – Румъния, Канада, дори Хонгконг. Основният ни екип е от шест човека и е ситуиран в Пловдив. 

Кой създава музиката, която във вашата игра може би е по-подходящо да наричаме мууу-зика?

Димитър Попов е нашият майстор на клавишни инструменти, а Ясен Багалев е отговорен за мастъринга (както и за китарите) на създадената от Митко мууу-зика.

Имате над 20 различни вида могъщи крави. Как геймдевелъпърите ви се вдъхновяват да измислят нови и нови крави?

Сядаме и започваме да брейнстормваме. Понеже сме доста различни като личности и интереси, получават се доста интересни комбинации. Невинаги стигаме до пълен консенсус за някоя крава, но винаги успяваме да измъдрим супер оригинални концепции за крави.

Кой е най-бруталният персонаж в света на Moo Lander?

Ако го разкрием, ще развалим изненадата от сюжета, така че ще оставим това откритие на нашите геймъри. 

След крави в Космоса замисляте ли вече нови сюжети като кози в аугментираната реалност, патици в метавселената или просто прасе във фурната?

Засега сме се концентрирали основно над кравите, тъй като искаме да пуснем и експанжън за играта.

Вярно ли е, че кравата е свещено животно не само в Индия, но и във вашия офис? Какъв мърч на крави развъждате при вас?

Имаме тениски, като за начало, но сме замислили доста интересни други предмети с бранда Moo Lander. 

Ако трябва да създадете игра, която се развива в света на Майна Town, какъв би бил сюжетът?

Може би за злодей, който има умението да краде айляка на хората, а вие трябва да го спрете. После да разпределите айляка отново по майните и да си продължите да си бичите и вие 😀

РЕКЛАМА